VisualProg
New
1. seriová komunikace pomocí prvku D_ModB, viz popis
2. Optimalizace většiny systémových prvků pro Win9x
3. Testování a následné uvolnění vstupně/výstupních, serioých,
paralelních remote serverů na Linuxu RH7.0 jako zdrojů dat pro VisualProg
po TCP/IP
4. 19.4.02 Testování D_GSM prvku pro přenos dat pomocí mobil. tel. Nokia5110
Co je systém VisualProg ?
Nároky na provoz vývojového systému.
Funkce prvků při tvorbě a chodu aplikace,zavádění do systému VisualProg
Princip tvorby aplikace
Co to vlastně znamená vývojový a spuštěný mód.
Pokračujme ve vyplňování základních položek Object inspektoru prvku CButton.
Jaké existují prvky (objekty)
Seznam prvků
Co je systém VisualProg ?
Vývojový nástroj k vytváření aplikací určených pro sběr, zpracování a vizualizaci dat, ovládání periferních zařízení pomocí
"softwarových" ovládačů. Data do aplikace mohou vstupovat z reálného světa a stejně tak do něho i vystupovat.
Mohou být ukládána do databází za pomocí ODBC, zpřístupněna na intranetu,internetu a to buď komunikačním protokolem TCP/IP
mezi různými aplikacemi, nebo budou moci být hodnoty dat vkládány dynamicky do HTML stránek na serveru a uživatel po
jejich otevření bude mít informaci o probíhajících procesech.
Obrázek spuštěného vývojového nástroje VisualProg
Paleta pvků určuje možnosti VisualProgu pracovat s daty
Vhodnější je přesunout nepožadovaný prvek za # dle následujícího příkladu:
>CPanel.DLL;CPanel.bmp<
>CButton.DLL;CButton.bmp<
>CFrame.DLL;CFrame.bmp<
>CLabel.DLL;CLabel.bmp<
>CPicture.DLL;CPicture.bmp<
>CControl.DLL;CControl.bmp<
>CVBar.DLL;CVBar.bmp<
>CHBar.DLL;CHBar.bmp<
>CSlider.DLL;CSlider.bmp<
>CVSlider.DLL;CVSlider.bmp<
>C_Key.DLL;C_Key.bmp<
>C_Timer.DLL;C_Timer.bmp<
>D_Stat.DLL;D_Stat.bmp<
>D_ODBC.DLL;D_ODBC.bmp<
>C_OLE.DLL;C_OLE.bmp<
>C_Graf.DLL;C_Graf.bmp<
>C_OpenGL.DLL;C_OpenGL.bmp<
>D_ModB.DLL;D_ModB.bmp<
#
>C_TToler.DLL;C_TToler.bmp<
>D_Srvsocket.DLL;D_Srvsocket.bmp<
Zde prvky C_TToler a D_Srvsocket se v aplikaci neuplatní.
Z výpisu vyplývá, že každý prvek je vlastně samostatná DLL knihovna přilinkována k VisualProgu během jeho startu, přičemž
platí, že soubor CPanel.DLL je vlastní okno,kde jsou objekty vkládány a proto musí být uveden na prvním řádku.
Soubor BMP udává jaká bitmapa bude přiřazena k tlačítku prvku v paletě.
Během chodu aplikace se přistupuje k DLL, které jsou již vtaženy při spuštění VisualProgu
a proto nedochází ke zpoždění z důvodů natahování prvků jakmile by aplikace na takový prvek přistupovala.
Z důvodů oddělení objektů v samostatných knihovnách je možno prvek modifikovat na přání uživatele vývojáře,
předpokládáme, že v budoucnu by si vývojový pracovník, programující v C++ nebo i jiném jazyku,
mohl tvořit své prvky na základě našich podkladů, pokud by byl zájem zveřejníme na internetu
vnitřní architektury DLL.
Prvky jsou rozlišeny počátečním písmenem názvu DLL, C znamená, že se jedná o aplikační prvek u D se jedná o ovládač
přistupující k hardware, například CButton.DLL je tlačítko ovládání aplikace D_ODBC.DLL přistupuje k databázím.
Prvky a Ovládače mají samostatné složky na panelu palety prvků.
Princip tvorby aplikace
spočívá zjednodušeně řečeno v tom, že vývojový pracovník svoji aplikaci namaluje a to následujícím způsobem:
CPanel |
NT/95/98 |
Okno aplikace, při spuštění VisualProg je vytvořeno jedno okno,můžeme však podle rozsáhlosti přidávat další a definovat podmínku jejich viditelností, styl,... |
CButton |
NT/95/98 |
Tl ačítko, které po stisku vyvolá akci, například= operátor přiřazení + sčítání - odečítání / dělení * násobení ... |
CFrame |
NT/95/98 |
Rámeček |
CLabel |
NT/95/98 |
Textový ukazatel pro zobrazení hodnot a textů |
CPicture |
NT |
Obrázek, je možno nadefinovat 3 bmp soubory pro různé hodnoty |
CControl |
NT/95/98 |
Zadávání hodnot do proměnných |
CVBar |
NT |
Svislý Posuvník |
CHBar |
NT |
Vodorovný Posuvník |
CSlider |
NT |
Vodorovný slider |
CVSlider |
NT |
Svislý slider |
C_OLE |
NT |
Natažení OLE prvků s palety, např. tabulky,grafy. Možnost volání vnitřních metod OLE |
C_Graf |
NT |
Jednoduchý graf |
C_Key |
NT |
Scan kód klávesy do proměnné |
DOMEGA |
NT |
Problémově orientovaný prvek. Viz zvláštní stránka |
C_TToler |
NT |
Problémově orientovaný prvek. Viz zvláštní stránka |
DAXIOM |
NT |
Problémově orientovaný prvek. Viz zvláštní stránka |
D_ODBC |
NT |
Ukládání hodnot z proměnných do databáze a další SQL funkce. Viz zvláštní stránka. |
D_Stat |
NT |
Problémově orientovaný prvek. Viz zvláštní stránka |
C_Timer |
NT/95/98 |
Prvek provádí v časových inter valech zkompilovaný skript (program).Viz zvláštní stránka |
D_GPIBWA |
95/98 |
Prvek pro ovládání GPIB sběrnice přístroje WAVETEK 4800A |
Další... |
|
|